Här håller jag på att vänja mig med att inte vara hemma-mamma på heltid. Går sådär….saknar plutten men tack och lov så tycker jag att det jag läser är intressant så det hjälper mycket. D har äntligen gått på föräldraledighet så nu slipper vi allt pysslande med tider hit och dit. Svärföräldrarna var här nere och räddade oss under en vecka då det verkligen hade kört ihop sig utan hjälp.

Äntligen hittat ett par mörkläggningsgardiner som fallit oss i smaken! Nu har man dessutom 50kr rabatt för varje par man köper så det skadade ju inte 😉 Nu ska de bara upp också…

Ds nya ”leksak” 😉 själv är jag rätt så ointresserad av allt sådant men jag måste ju hålla med om att det är riktigt smidigt att bara docka fast grejorna, utan sladdar mm. Och jag fick välja färg….

Annars så försöker vi komma iordning på allvar här hemma. Vi är ju så otroligt långsam och trots att vi flyttade i somras så är vi inte ännu i ordning… Vi har bestämt oss för att byta rum till barnen så de får ett större, så nu måste vi flytta alla saker från ett rum till de andra (suck!). Sen har vi äntligen börjat ta tag i sovrummet på riktigt och fixat med detaljer som nya gardiner. Vi har lite olika prioriteringar här hemma när det gäller att komma iordning, D lägger krutet på annat än inredning, elektronik! Han verkar nu äntligen hittat något som faller honom i smaken, en Ipoddocka där man bla kan docka en Iphone, Ipod och Ipad och lite annat lull lull. Känner mig helt lost när det kommer till dessa saker, pinsamt borta och D får demonstrera varenda sak för att jag ska kunna använda det. När blev man en sådan gammal stofil?!